THURSDAY 26/11

Imorse vaknade jag av att busschauffören ropade i bussen "Bangalore Bangalore last stop bangalore".. jag var yrvaken och helt borta haha. När jag slog upp ögonen tänkte jag också "vart är jag" haha. Inte alltid man vaknar i en liggbuss i Indien eller av att någon med indisk brytning ropar som en took för att få ut alla ut bussen..  Men men jag vaknade tillslut och raffsade snabbt åt mig väskan från hyllan, skorna från skofacket och sjalen som jag haft som filt. Har (btw) frusit så mycket under en natt någon gång! Vi valde en buss med AC för vi tänkte att det skulle aldrig gå att sova om det skulle vara för varmt. Men vi ångrade oss nästan att vi tog det för när vi vaknade sa alla att dom frusit och hade nästan inte kunnat sova. Så på hemvägen ska vi nog tänka på att klä oss mer eller be dom sänka graderna. 
Men i alla fall, när vi kom ut från bussen möttes vi av massa insiska män som ville att vi skulle ta en tuktuk. Men vi försökte bara ignorera och gå förbi. Vi gick in på busstationens toa, vilket var de vidrigaste toaletterna jag någonsin varit på. De stank både kiss och bajs. Så vidrigt! Men jag hade inte kissat på hela bussresan så jag fick bara lov. Alla andra hade tydligen stannat bussen mitt i natten för att gå ut å kissa, men jag sov hehe. Efter att vi gått på toa på stationen så kom vi överrens om att ta en tuk tuk till hotellet. Vilket även Santhanam tipsat oss om. Vi skulle vara noga med att dom två tuktukarna vi behövde skulle åka efter varandra, att vi kom överens om ett pris innan vi åkte och att vi skulle vara uppmärksam då vi hoppade ur att dom inte kör iväg med den som sitter sist kvar. Så vi snackade till oss två tuk tuk för 150 rupie per tuktuk till hotellet, vilket motsvarar 21 svenska kronor. 21 kronor delat på 3 personer som åker haha. Det är såå värt med tuktuk haha! När vi kom till hotellet checkade vi in, sen gick vi på ett cafe och åt frukost. Efter frukosten tog vi en taxi till en nöjespark där det finns Safari, Zoo, fjärilspark, "horror world" och  massa mysiga stånd där dom sålde frukt, leksaker, souvenirer mm. Vi är 7 personer som åker så vi bokade en SafariJeep för 7 pers och betalade även för att gå in på zoo och fjärilsparken. Safari var baland det roligaste jag gjort i hela mitt liv. Så mäktigt att se djuren på så nära håll. När vi åkte förbi tigrarna var en så nära bilen och kollade rakt in i ögonen på mig så jag trodde jag skulle kissa på mig haha. Då vackra men så mäktiga djur. När vi sett allt som ingick i biljetten så satte vi oss och åt. Funderade då om vi skulle passa på att gå på Horror World. Så när vi ätit klart så gick vi dit för att se vad de skulle kosta. Men då höll dom precis på att stänga. Så det blev inget. Men vi var mkt nöjda ändå :) 
När vi kom tillbaka till hotellet så började vi böka i rummen och bestämde hur vi skulle sova. Det som ställde till allt var att det här hotellet vi bokat var inte alls i den standarden vi trodde/som det stod på hemsidan. Vi hade bokat tre rum,  å ett rum luktade ingrodd rök..vilket jag får migrän av.. de andra rummet var skabbigt och luktade kloak på toan, å det tredje rummet luktade fukt och mögel. Så vi bestämde oss för att sova 4 i ett dubbelrum och 3 i ett. För det gick inte att vara i rökrummet. Å dom inga andra lediga rum heller. Så vi fick lösa det så. Det här hotellet är det vidrigaste jag sovit på och nog det värsta jag varit med om haha.. ni ska få se bilder sen hur det ser ut.
Men, så när vi bestämt hur vi skulle sova så gick alla bara och la sig. Vi var så otroligt trötta efter dagen.

Nattbussen haha. Vi sa det till varann "varför finns inte dessa liggbussar i sverige? Dom är ju asbra, å man sparar sån tid" .. haha sen tänkte vi efter lite.. "Sverige kanske tänker lite mer på säkerheten" haha. Vi har börja tänka som indier 😂. 
Hahah stirröga på mig! Smile 😉

Toan på ett av hotellrummen.
Golvet..
Fint målade väggar haha..
(Detta är inte det västa rummet å inte dom värsta bilderna heller)

Frukosttime! (jag var såå trött efter bussresan att jag skelar på bilden haha)
😊

Kommer bilder från Safari sen :) KRAM ♡


Kommentarer
Postat av: Far👨🏻

Nice hotell👌🏻😵 hi hi...
Ok, det är nog nyttigt att känna hur det är att all inte är som hemma.
Detta är vardag för större delen av världen skulle jag tro.
Bra att ni lyder Santana att tänka på säkerheten när ni reser omkring.
Take care😘✋🏻

2015-11-27 @ 20:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback