FRIDAY 20/11

Idag var vi på studiebesök på ett äldreboende. Det var bästa besöket vi varit på hittils, enligt mig. Dom blev så glada när vi kom, såå himla mysigt. Dom ville ta oss i hand, välsigna oss, styka oss på kinden, ta kort med oss och alla verkade så lyckliga över att vi var där och hälsade på. Jag tycker det var extra roligt att göra just detta besök eftersom jag själv jobbar med äldre hemma i Sverige. Det var intressant att både jämföra boendenas standard i sig, samt jämföra själva vården, hur dom äldre blir vårdade osv. Det var också så otroligt glädjefyllt besök. Vi sjöng för dom och dom sjöng för oss, och alla var så goo. Dom ville gärna vara nära och hålla handen med en. I slutet av vårt besök så delade vi även ut pennor och glasögon till dom, som vi tagit med oss från Sverige. Det var mycket uppskattat, vilket glädje oss :) så det var en mycket fint besök. Efter beöket åkte vi hem och åt lunch. Sen bokade vi flygresan från Kerala till Chennai, 9/12. Vi kommer åka buss här ifrån Trichy den 3/12 till Kerala. Där ska vi sola, bada, shoppa och ha det bra. Sen tar vi flyg upp till Chennai den 9/12 kl 06.30.. landar i Chennai ca 8.00. Och sen går flyget hem till Sverige den 10/12 kl 03.30.. så det kommer bli en dryg dag.. men men nu känns det skönt att allt är bokat å klart :)
Efter lunchen åkte jag och några andra in till stan för att shoppa lite. Vi gick in på en smyckes affär, där fanns allt möjligt vackert :) köpte kite silversmycken till mig själv hihi. Kul att få skämma bort sig själv ibland. Gick och kikade på diamanter också, blev såå himla sugen att köpa någon riktigt lyxig diamantring eller nått. Men de blev inte ;)
När vi kom hem och hade ätit så fick vi gå och testa våra Sariblusar som kommit. Blusen är skräddarsydd efter mig, man ska ha den under själva "Skynket", som kallas Sari. Underkjolen köpte jag hos dom blinda kvinnorna, å den har man också under Sarin. Jag är så himla nöjd med min! Vi ska ha Sari på bröllopet :) å de ska bli så spännande! Lägger ut en bild på Hela min Sari lite senare :) det är en konst att knyta själva skynket runt om sig. Så ni får bara se själva "under delarna" :)


Ha en bra dag. KRAM ♡ 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi Forslund

Så fint, men allt pryder en skönhet. 👸🏼 😊 Kram/ Fia 😘

2015-11-21 @ 11:29:00
Postat av: सुंदर

सुंदर 😘❤️

2015-11-21 @ 19:18:49
Postat av: Anonym

Från पिता

Svar: Varken jag eller Sankari (som pratar Hindu) kan läsa vad som står. Dessa bokstäver används endast i norra indien. :) så jag kan inte läsa vad som står
matildasvedberg.blogg.se

2015-11-21 @ 21:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback