THURSDAY 19/11

Idag var vi på studiebesök på ett boende för blinda kvinnor. Det var ett mycket trevligt ställe. Besöket började med att vi fick se hur kvinnorna satt på golvet och virkade korgar av plastband. De gjorde olika mönsker trots att de är blinda, så himla imponerande. Vissa vävde även mattor och dukar i vävstolar och några andra sydde kjolar och massa annat, på vanliga symaskiner. Sen vare ett annat rum där en kvinna läste sina mail genom en röststyrd dator. Vidare in i bygganden såg vi kvinnor som gjorde kuvert av olika slag. Å slutligen gick vi in i shoppen där vi skulle köpa saker som de blinda kvinnorna sytt. Bland annat köpte vi underkjolen som vi ska ha på bröllopet vi ska på. Köpte massa andra saker också. Efter besöket åkte några å badade. Jag åkte hem och åt lunch, sen tvättade jag. Sen solade jag på taket lite :) såå himla skönt! Ikväll blir det lugnt här i huset, filmkväll eller något. För imorgon ska vi på studiebesök på ett äldreboende!  Yeeey :)! Det ser jag fram emot :)




KRAM ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback