SATURDAY 21/11

Idag hade vi en ledig dag, vi planerade att göra bergsstigningen imorgon istället. Så idag efter frukosten åkte några av oss till stan. Vi åkte till bl.a tandläkaren för att få info om tandvård och olika behandlingar. Slutade med att jag gjorde rengöring och polering för 900:- rupie vilket är 128 svenska kronor haha. Blev faktiskt riktigt nöjd, blev en liten uppfräschning. Några andra gjorde blekning också. Efter besök hos tandläkaren gick vi till en indisk bustik där dom säljer alla möjliga indiska saker. Sen gick vi på en smyckes affär där jag köpte massa örhängen. Har haft lite panik över att mina hål ska typ växa igen haha. Så jag ville bara ha några enkla örhängen som jag kan ha här.  
Efter det for vi hem å åt lunch. Blev ganska sen lunch. På eftermiddagen var det många som passade på att packa om sina väskor för att väga dom osv. Vi åker ju snart ner mot Kerala så man måste nog börja se till så att inte väskan väger för mkt. Jag kommer nog lämna det mesta onödiga här. Kanske ge bort nå skor och handdukar osv. Känns onödigt att ta med sånt hem. Jag hann prata lite med Mattias också innan det var dax för middag. Internet har varit superdåligt så det är inte alls lätt att ha kontakt med sverige alla gånger. Efter middagen la jag mig och skrev en lista på allt jag handlat här i indien. Kändes väldigt behövligt då man har flygit runt med börsen överallt här haha..
 
Nu ligger jag i sängen å har fruktansvärd huvudvärk. Har känt mig spänd hela dagen inför imorgon. Vill såå gärna följa med å jag blir så besviken på min kropp att jag inte känner mig 100.. hade som sagt feber förra veckan och känner mig fortfarande lite sliten. Så det vore egentligen dumt att bestiga ett berg då. Risken finns ju att jag inte fixar det, å med tanke på allt som hänt med 3 personer i gruppen  (sjukdomar pga värmen, uttorkning, magproblem, kräkningar) så vill jag inte riskera att det händer något med mig uppe i bergen. 
Ligger och ska försöka sova nu. Stackars Mira som har blekt tänderna har såna ilningar så hon knappt kan sova. Hoppas hon somnar snart. Hon ska upp tidigt för att bestiga berget. Hoppas ja också somnar snart,  måste också upp 7 imorgon för att förklara att jag inte följer. Blir samtidigt arg på min kropp att den inte är 100! Vill ju så gärna. Men ibland måste man lyssna på kroppen också. Vill ju inte bli sjuk igen eller ha feber i Kerala eller så. Å Santhanam sa till dom som varit sjuka att dom inte borde följa, för han kan inte ta några risker.

Här är bilder från stan idag :)






KRAM ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback